Text Size

„Decybele? Nie, dziękuję!”

Zdjęcie 022
6 maja zostały podsumowane działania podjęte w naszej szkole podczas realizacji programu ograniczania hałasu „Decybele? Nie, dziękuję!”.

Jednym z nich był konkurs plastyczny dla uczniów naszej szkoły. W czasie apelu, przygotowanego przez gimnazjalistów realizujących projekt edukacyjny pod opieką nauczycielki fizyki Ireny Smoter, uczniowie obejrzeli jednoaktową sztukę „Straszny dwór, czyli godzina duchów i hałaśliwych upiorów szkolnych”. W rolę twórcy narodowej opery polskiej, mieszkającego w sali muzycznej i doskonale znającego różnicę pomiędzy muzyką, a hałasem -Stanisława Moniuszkę - wcielił się Mateusz Kazibut (klasa IIb). Rolę świetnie orientującego się we wszelkich tajemnicach życia szkoły „szkolnego Dzwonka” odegrał Julian Haberka (klasa IIb), natomiast łobuza i zawadiakę, który niczego się nie boi, biega po korytarzach szkolnych i krzyczy - grał Marcin Kramek (klasa IIa). Oliwia Kabalak ( IIa) zaangażowała się w sposób szczególny: przygotowała prezentację multimedialną i prowadziła narrację przedstawienia. Michał Gamrot i Artur Skoczeń z klasy IIa. przygotowali oprawę muzyczną i czuwali nad nagłośnieniem.

Bohater przedstawienia - Stanisław Moniuszko skarżył się dzieciom, jak często bolą go uszy i pęka mu głowa, gdy słucha wrzasków i patrzy na wybryki uczniów. Stanowczo stwierdził, że dość ma katuszy spowodowanych nadmiernym hałasem, który nie ma nic wspólnego z muzyką.

Jednak okazało się, że głośna szkoła ze sztuki, to nie nasza szkoła, ponieważ w czasie tego roku szkolnego zmniejszył się hałas na przerwach. Wyniki pomiarów natężenia dźwięku w szkole, które prowadzone były od września przez uczniów klas pierwszych i drugich gimnazjum, a opracowane przez Mateusza Cendę (klasa IIa) i Maćka Krawczuka (klasa IIa) wyraźnie wskazują, że uczniowie zachowują się ciszej i pamiętają o tym, że nadmierny hałas nie sprzyja odpoczynkowi podczas przerwy. Przedstawił je Mateusz, w postaci tabeli obrazującej ich spadek.

Po części artystycznej przystąpiono do wręczenia pamiątkowych dyplomów i nagród wyróżnionym uczestnikom konkursu, który cieszył się dużą popularnością, zwłaszcza wśród młodszych uczniów. Komisja konkursowa postanowiła przyznać następujące miejsca:

W kategorii uczniów zerówki na rysunek: „Nie krzycz, nie tup, nie hałasuj ! Na wrzeszczenie nie trać czasu!”:

I miejsce zdobyła:
Ola Zielnik z grupy „Smerfy”
II miejsce ex aequo zdobyli:
Roksana Zyś z grupy „Smerfy” oraz  Szymon Chaberka z grupy „Gumisie”
III miejsce ex aequo zdobyli:
Zosia Zawisza z grupy „Gumisie” oraz Kacper Żyła z grupy „Gumisie”

W kategorii uczniów nauczania zintegrowanego również  na rysunek: „Nie krzycz, nie tup, nie hałasuj! Na wrzeszczenie nie trać czasu!”:

I miejsce zdobyła:
Julia Hryciuk IIA.
II miejsce ex aequo zdobyli:
Anna Pielka IA oraz Kacper Galicki IC,
III miejsce ex aequo zdobyli:
Magdalena Żyła IB oraz Dela Oliwia IIIA,
W tej samej kategorii przyznano wyróżnienia dla:
Nadii Nocoń IIA, Aleksandry Ciepał IIA, Zuzanny Domagały IIA i Aleksa Banasika IIA.

W kategorii klas IV-VI  na plakat: „Zawrzyj pokój z ciszą, wypowiedz wojnę hałasowi!”:
I miejsce zdobył Nikodem Odrobiński z klasy IV B.
II miejsce zdobyła Kamila Zagajewska z klasy IVB
III miejsce zdobyła Julia Struzik z klasy VIA

W kategorii uczniów gimnazjum:
I miejsce zdobył Adrian Maroszek z klasy IIB
Na konkurs zostały złożone 72 prace plastyczne w różnych kategoriach. Każdy z uczestników konkursu otrzymał pamiątkowy dyplom i nagrodę książkową ufundowaną przez sponsora.

Dyrekcja, realizatorzy programu i uczniowie Zespołu Szkół w Wolbromiu składają szczególne podziękowania Prezesowi Firmy „TACHO WICHER I PIPUTA” Panu Leszkowi Wichrowi, który ufundował nagrody dla wszystkich uczestników konkursu. Jesteśmy wdzięczni za pomoc we wspieraniu działań profilaktycznych w trosce o zdrowie uczniów naszej szkoły.